Материал из BikesWiki — энциклопедия японских мотоциклов
Перейти к: навигация, поиск
Honda VRX400 Roadster
Ниже представлены прямые ссылки на скачку сервисной документации.
Honda VRX400 Roadster
- Схема электропроводки (цветная) на Honda VRX400 Roadster
- Каталоги запчастей (микрофиши) на Honda VRX400 Roadster
- Сервисный мануал (Service Manual) на Honda VRX400 Roadster
Обзор модели
- Honda VRX400 Roadster
- Сайт о Honda VRX400 Roadster (vrx400.ru)
Источник — «https://bikeswiki.ru/index.php?title=Honda_VRX400_Roadster:_мануалы&oldid=11433»
Категория:
- Сервисная документация
Class: standard
Production: 1995-1996
Also called: Honda VRX 400
Models | |
---|---|
Honda VRX400 Roadster
1995-1996 (Japan) |
Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’
1996 (Japan) |
Honda VRX400 Roadster |
Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’ |
History
History | ||
---|---|---|
Year | Country | Name / Frame / Engine |
1995 | Japan | Name: Honda VRX400 Roadster
Frame/Engine: NC33-100XXXX~ Code: VRX400T |
1995 | Japan | Name: Honda VRX400 Roadster; Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’
Frame/Engine: NC33-100XXXX; NC33-105XXXX Code: VRX400T |
Specifications
Honda VRX400 Roadster: specs.
Specifications | ||
---|---|---|
DIMENSIONS | Overall length | 2235 mm / 88,0 in |
Overall width | 760 mm / 29,9 in | |
Overall height | 1105 mm / 43,5 in | |
Seat height | 770 mm / 30,3 in | |
Wheelbase | 1510 mm / 59,4 in | |
Ground clearance | 165 mm / 6,5 in | |
Dry weight | 190 kg / 419 lbs | |
Curb (wet) weight | 205 kg / 452 lbs | |
FRAME | Type | Double cradle (steel) |
Front suspension, travel | Telescopic fork 41 mm, 104 mm / 4,1 in | |
Rear suspension, travel | Swingarm with twin-shock, 106 mm / 4,2 in | |
Front tire size | 120/80-17 (61S) | |
Rear tire size | 140/80-17 (69S) | |
Front brake | Single disc, 310 mm, 2-piston caliper | |
Rear brake | Single disc, 240 mm, 1-piston caliper | |
Fuel capacity | 11,0 l / 2,9 US gal | |
Trail | 113 mm / 4,45 in | |
Fuel economy | 2,70 l / 100 km (constant speed 60 km/h) | |
ENGINE | Type | Water cooled 4-stroke |
Cylinder arrangement | 2 cylinders V-twin | |
Bore & Stroke | 64,0 x 62,0 mm | |
Displacement | 398 cm³ (24,28 cu in) | |
Compression ratio | 9.8:1 | |
Valve train | Chain driven SOHC, 3 valves per cylinder | |
Max. power | 33,0 hp (24,3 kW) / 7500 rpm | |
Max. torque | 34,0 Nm (3,5 kgf*m) / 6000 rpm | |
0 to 100 km/h (0-60 mph) | ||
Top speed | 140 km/h (87 mph) | |
CARBURETION SYSTEM | Type | Carburetor, 2x Keihin, 32 mm |
ID | VDD 0 | |
DRIVE TRAIN | Clutch | Wet, multi-plate, cable operated |
Transmission | 5-speed | |
Final drive | Chain | |
Primary reduction | 2.058 | |
Final reduction | 2.750 | |
Gear ratio
I II III IV V |
3.000 2.055 1.545 1.272; 1.200 (Steed 400, 1995-1997); 1.173 (Steed 400, 1998-2001) 1.035 |
|
ELECTRICAL | Ignition | Fully transistorized |
Alternator | 347W at 5000 rpm | |
Battery capacity | 12V-8Ah |
Images
Honda VRX400 Roadster: images, gallery.
|
|
|
Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’ |
Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’ |
Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’ |
Videos
Honda VRX400 Roadster: video.
Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’ |
Honda VRX400 Roadster |
Manuals
Honda VRX400 Roadster: manuals, parts, microfiches.
- Honda VRX400 Roadster: Service Manual
- Honda VRX400 Roadster: Parts List
VRX 400 Roadster (NC33) является одним из наиболее ярких и впечатляющих дорожных байков, имеющихся в линейке японской компании Honda. Первое впечатление, возникающее при взгляде на VRX 400, – стильно и дорого. По внешнему виду мотоцикл Honda Roadster очень напоминает небезызвестный Harley – такой же классический дизайн и прямая посадка.
VRX 400 отличается замечательной управляемостью, что позволяет легко маневрировать на городских трассах с большим количеством автотранспорта. К тому же, Honda Roadster идеально сбалансирован, и имеет в меру компактные размеры, благодаря чему процесс езды вызывает исключительно положительные эмоций.
Двигатель
Мотоцикл VRX 400 оснащен V-Twin двигателем (этот силовой агрегат по праву считается одним из наиболее прочных и надежных моторов в мотопроизводстве) с парными цилиндрами, воздушной системой охлаждения и электростартером. В течение эволюции VRX 400 двигатель пережил множество редакций, разработчики постоянно что-то модернизировали и добавляли.
Этот мотор также устанавливают на другие мотоциклы различных типов: турера, эндуро, чоппер и т. п. Оптимальная скорость по трассе составляет – 80–110 км/ч, максимальная – 130-140 км/ч. Несмотря на относительно низкую мощность двигателя, мотоцикл Honda Roadster отлично держится в транспортном потоке. Конечно, можно обратить внимания, на то что перед нами не высокомощностный аппарат, но этот недостаток с лихвой компенсируется быстрым и динамичным стартом и хорошими тяговыми характеристиками, а присутствие пассажира становится заметно только на 4–5 скоростях.
Трансмиссия
Мототехника фирмы Honda славится высококачественной и надежной трансмиссией и в частности сцеплением. Мотоцикл VRX 400 оснащен 5-ступенчатой коробкой передач с цепным приводом. За счет хорошо подобранного передаточного числа, трансмиссия обеспечивает оптимальную частоту вращения, что позволяет двигателю работать длительное время без перегрева и перебоев.
Подвески
VRX 400 Roadster оборудован довольно мягкими подвесками (что характерно для мотоциклов фирмы Honda), ход которых составляет всего 10 см. Подвеска заднего колеса – маятниковая, с двумя амортизаторами, передняя – телескопическая вилка.
Тормоза
Разработчики оснастили модель VRX 400 передним и задним тормозами дискового типа. Тормозная система состоит из двух тормозных дисков – по одному на колесо. Такая симметрия позволяет обеспечить качественное и плавное снижение скорости и вместе с тем отличную обратную связь тормозов.
Комфорт
VRX 400 можно считать идеальным мотоциклом для начинающих гонщиков. Благодаря своим техническим характеристикам, Honda Roadster очень «дружелюбен», с места не рвет, трогается плавно и спокойно, скорость набирает постепенно и мягко. За счет низкой посадки, мотоциклист чувствует себя в сиденье «железного коня» комфортно. А это, к слову сказать, один из ключевых факторов, на который стоит обращать внимания при выборе байка для путешествий на большие расстояния. Сиденье расположено не высоко, но и не низко. Человек среднего роста, сидя на VRX 400, сможет без труда дотянуться ногами до земли.
Модификация и тюнинг
В период с 1995 по 1999 годы мотоциклы VRX 400 Roadster (NC33) выпускались только трех цветов с небольшими изменениями в дизайне: чёрный — NC33-1000001-NH1; тёмно красный-NC33-1000001-R-204C; темно синий — NC33-1000001-PB-262P. Кроме того был еще один вариант, исключительно для японского рынка, Black Edition (абсолютно черней) – NC33-1050001- NH1, с объемом двигателя 400 см? и относительно небольшой полезной нагрузкой. Что касается модификаций, которые относятся к техническому оснащению мотоцикла, то они были незначительными.
Расходный материал
Отметим, что в период с 1995 по 1999 годы некоторые узлы на японских байках серии VRX 400 были унифицированы, т.е. подогнаны под единый формат. Такой шаг позволил полностью решить проблему, связанную с доступом к расходным материалам, используемым во время ремонта мотоциклов. Учитывая надежность мотоциклов Honda, с уверенностью можно сказать, что при правильном обслуживании и своевременной замене масла, можно в 2 раза уменьшить проблемы с фильтрами и сальниками.
Впечатления
«Дизайн Харлея, надежность Хонды» – так многие отзываются о мотоцикле VRX 400. Сочетание ретро стиля с практичностью делает байк Honda Roadster одним из самых популярных представителей японской мото-вселенной.
Благодаря прямой посадке и классическому рулю, управлять мотоциклом легко и комфортно. К тому же VRX 400 имеет хорошую и устойчивую работу мотора на низких оборотах, что способствует размеренной и комфортной езде. Надежный двигатель и относительно недорогая стоимость мотоцикла привлекает внимание многих мотолюбителей. Узкие габариты позволяют отлично маневрировать между автотранспором и преодолевать, казалось бы, непреодолимые пробки. Также положительным моментом является то, что VRX 400 прост в обслуживании. Для его ремонта несложно отыскать необходимые детали и запчасти, что неудивительно, ведь это – один из самых покупаемых японских байков.
К недостаткам относится та же характерная для Honda Roadster прямая посадка и относительно небольшая масса, из-за чего на высокой скорости, более 120 км/ч, бороться с встречным ветром становится довольно непросто, а после преодоления рубежа в 140 км/ч ехать становится практически невозможно. Кроме того, короткое переднее крыло не очень эффективно защищает радиатор от грязи, что влечет за собой немало проблем, так как прочищать радиатор – задача трудоемкая. При езде с пассажиром ощущается недостаток мощности, особенно на повышенных передачах.
Тем, у кого возникло желание приобрести VRX 400, стоит в первую очередь определить для себя цель покупки и объективно оценить свои желания. Мотоцикл Honda Roadster отлично подойдет для новичков или для тех, кому нравится спокойная и комфортная езда. Если же вы любитель скорости, то эта модель не для вас.
VRX 400 — модель мотоцикла, марки Honda
Модель классического мотоцикла Honda VRX 400 Roadster впервые была представлена 21 июля 1995 года, а официальное серийное производство началось с 5 августа того же года. Мотоцикл был позиционирован как ретро-классик и предназначался для тех, кому нравились классические формы моделей 70-80х годов. Honda VRX400 являлась внутрияпонской моделью и официально никуда не экспортировалась.
За основу был взят V-образный 2-цилиндровый двигатель жидкостного охлаждения, объемом 398 см³, выдающий 33 л.с. мощности и 34 Нм крутящего момента. Мотор не являлся самостоятельной разработкой, а перекочевал с круизера Honda Steed 400. Этот же двигатель ставился на многие другие модели, такие как Bros 400, Transalp 400 и Shadow 400.
Из основных особенностей модели следует выделить стальную трубчатую раму, жидкостное охлаждение, дисковые тормоза спереди и сзади, простые подвески в виде обычной телескопической вилки и классического двойного амортизатора, 11-литровый топливный бак, 5-ступенчатую КПП и 205 кг снаряженной массы.
В июне 1996 года Honda VRX400 Roadster получает небольшие обновления — эмблема на баке становится золотого цвета, а большинство хромированных деталей перекрашивается в черный цвет (кроме перьев вилки и корпуса воздушного фильтра). Данная версия получила название «Special Black» и была доступна в ограниченном количестве.
1996 год стал последним годом производства модели, после чего она окончательно сошла с конвейера. Продажи новых мотоциклов продолжались вплоть до 1999 года включительно. В настоящее время модель достаточно широко представлена на японских аукционах и пользуется определенным спросом на рынке РФ.
Основные конкуренты Honda VRX400 Roadster:
Kawasaki W400
Yamaha SRX 400
История модели
1995 г. — начало производства и продаж модели Honda VRX 400 Roadster.
Модель: Honda VRX400 Roadster (Япония). Номер рамы: NC33-100XXXX~. Заводское обозначение: VRX400T.
1996 г. — появление модификации в черном цвете «Special Black». Последний год производства модели.
Модель: Honda VRX400 Roadster; Honda VRX400 Roadster ‘Special Black’ (Япония). Номер рамы: NC33-100XXXX~; NC33-105XXXX~. Заводское обозначение: VRX400T.
Характеристики:
Модель Honda VRX400 Roadster
Тип мотоцикла ретро-классик
Год выпуска 1995-1996
Рама стальная трубчатая
Тип двигателя 2-цилиндровый, 4-тактный, V-образный
Рабочий объем 398 см³
Диаметр цилиндра/ход поршня 64,0 x 62,0 мм
Степень сжатия 9.8:1
Охлаждение жидкостное
Количество клапанов на цилиндр SOHC, 3 клапана на цилиндр
Система подачи топлива карбюратор, 2x Keihin 32 mm (VDD0)
Тип зажигания транзисторное
Максимальная мощность 33,0 л.с. (24,3 кВт) при 7500 об/мин
Максимальный крутящий момент 34,0 Нм (3,5 кг*м) при 6000 об/мин)
Коробка передач 5-ступенчатая
Тип привода цепь
Размер передней шины 120/80-17 (61S)
Размер задней шины 140/80-17 (69S)
Передние тормоза 1 диск, 310 мм, 2-поршневой суппорт
Задние тормоза 1 диск, 249мм, 1-поршневой суппорт
Передняя подвеска телескопическая вилка 41 мм, ход — 104 мм
Задняя подвеска маятниковая с двумя амортизаторами, ход — 106 мм
Длина мотоцикла 2235 мм
Ширина мотоцикла 760 мм
Высота мотоцикла 1105 мм
Колесная база 1510 мм
Высота по седлу 770 мм
Минимальный дорожный просвет (клиренс) 165 мм
Разгон до 100 км/ч
Максимальная скорость 140 км/ч
Емкость бензобака 11,0 л
Масса мотоцикла (сухая) 190 кг
Масса мотоцикла (снаряженная) 205 кг
Расход топлива
Официально заявленный расход топлива на Honda VRX400 Roadster составляет 2,7 л на 100 км пути (японский метод расчета: постоянная скорость 60 км/ч, водитель + пассажир)
Мануал
Схема электропроводки (цветная) Honda VRX400 Roadster
Каталоги запчастей (микрофиши) Honda VRX400 Roadster
Сервисный мануал (Service Manual) Honda VRX400 Roadster
Ниже изложен почти годовой опыт владения VRX400 и стоимость его межсезонного обслуживания.
Когда купил ВРИКСа не знал как долго буду на нём ездить. Ситуация с планами на жизнь была мутная, непонятно где жить, где работать. Но, чтобы не пропускать сезон, выбрал себе мотик по картинке, отзывам и финансовым возможностям. ОЧЕНЬ рад, что это был именно этот мопед. Ничего лучше для себя за эту цену не обнаружил и в дальнейшем.
После покупки поменял масло, фильтр, антифриз, тормозную жидкость. Заплатил 47 у.е. Купил новую цепь и ведущую звезду JT, ведомая была в порядке. Цепь то ли была неравномерно растянута, то ли закисли звенья. В общем поставил новую. С работой 125 у.е.
Японец был видимо очень мелкий и срезал сидушку под себя. Мне не нравилась заниженная посадка, да и смотрелось это на мой взгляд некрасиво. Хотя представьте себе, я при покупке этого не заметил!!! Вот просто как будто глаза мне завязали!
Уже, будучи владельцем, обратил внимание на силуэт чужих ВРИКСов на фотках и понял, что у меня не то седло. Обратился в ателье по перетяжке салонов авто. Там вырезали из донорского автокресла отсутствующий кусок подушки, нарастили на моё седло и обтянули кожей молодого дерматина. С сожалением пришлось попрощаться с надписью Honda на заднем торце седла. Обошлось это удовольствие в 70 у.е.
Так уж устроено моё перфекционистское сознание, что всё время хочется свою технику содержать в состоянии нового. Это здорово осложняет жизнь и приводит к не всегда оправданным затратам, но ничего поделать с этим не могу и уже смирился.
Когда восторг обладания приутих начал всё больше обращать внимание на имеющиеся недостатки моего экземпляра. Поездив на Варике почти до конца лета я определился, что мотоциклом доволен и продавать его не буду, решил приводить его в порядок и освежать.
Резина, ровесница мотоцикла, высохшая до глубоких трещин. Алюминиевые детали от времени потеряли блеск, зеркала поцарапанные.
В конце сезона стало беспокоить сцепление. При трогании с места «на горячем моторе», оно включалось с небольшим толчком в самом конце хода рычага сцепления. Механик (адепт секты Castrol) сказал, что это из-за масла Agip, которое я залил в двигатель после покупки. Было жалко вскрывать коробку для диагностики сцепления и, начитавшись о волшебных свойствах Мотюля, решил начать с замены масла, в надежде, что поможет (43 у.е.). Не помогло. Как потом установило вскрытие, были изношены диски сцепления и тросик держался на паре волосков.
Насмотревшись в профильном форуме на фотки ВРИКСов, на зубастых колёсах, захотел и своему придать вид «скрэмблера». Переднее колесо «просилось» чуть шире чем сток, но в этом размере нашлась только корейская «Шинко» (100уе за комплект). ВРИКСоводы писали об этой резине только хорошие отзывы и буржуйские сайты это подтверждали, поэтому купил эти колёса. При шиномонтаже (20уе) обнаружили люфт подшипников на обеих ступицах — поменял подшипники (задние 24уе, передние 15уе).
В сентябре у меня случилось небольшое ДТП в результате которого бампер автомобиля сделал вмятины в выпускных коллекторах глушителя и появилась трещина на хромированной крышке воздушного фильтра.
На работу мотора это не влияло и ремонт отложил на межсезонье. Купил б/у выхлоп с целыми коллекторами и чуть царапаными свистками (90 у.е.). Из царапаных свистков от купленного выхлопа и своего мятого коллектора намереваюсь делать второй глушитель – чёрный матовый и попробовать сделать на нём звук. Будет запасной выхлоп — один стоковый хром, второй матовый «тюнинговый».
По окончанию сезона 2016 г., поставил байк в мастерскую для приведение его в состояние, близкое к идеальному. Покрасили алюминиевые части и суппорта в чёрный мат. Заменили диски сцепления и отреставрировали тросик. Заменили масло в двигателе (Castrol), масло в вилке. Установили новые подшипники в рулевой колонке. Заменили требуху тормозной машинки (там было всё изношенное и ржавое).
Материалы и запчасти:
масло моторное $45,00
фильтр масляный $15,00
подшипники колесаперед $7,50
подшипники рулевой $30,00
масло вилочное $20,00
сальники вилки $20,00
трос сцепления $40,00
ремкомплект перед мастерцилиндра $28,00
сцепления диски $60,00
Работы и услуги:
малярные работы $130,00
разборкасборка $145,00
замена выхлопа $18,50
замена подшипников колеса $4,00
замена подшипников рулевой $12,00
работа по вилке $50,00
замена сцепления $18,50
замена троса сцепления
замена масла
прокачка тормозов
Вот в таком виде выехал из мастерской
Нагулял я на 640 у.е. ))) (Милая моя, любимая жена, прости мне мой эгоизм!) Ровно в два раза больше чем планировал. Ведь хотел только подкрасить алюминий!
Мотоцикл был в хорошем состоянии, выдавал паспортную максималку, масло не брал, расход 4,5/100км, однако всё равно пришлось потратиться. А ещё не чистил карбюраторы, только синхронизировал. Почти уверен, что надо будет менять мембраны, всё-таки им по 18 лет, уже совершеннолетние. ))) Так же ещё не проверял свечи. Пока работают нормально, буду готовиться финансово к замене. Хорошо, что механик сделал все межсезонные работы в кредит и дал отсрочку оплаты.
Я теперь, когда слышу, или читаю чьё-нибудь гордое заявление мол – «всё родное! ничего не делал!», понимаю, что это означает – покатаюсь и продам, пусть долбится новый владелец.
Начинается новый сезон. Всем желаю остаться целыми и невредимыми к его окончанию. Прилагаю слегка адаптированную версию православной молитвы для тех кто обращается к Всевышнему.
«Боже, Всеблагий и Всемилостивый, всех хранящий Своею милостью и человеколюбием, смиренно молю Тебя, сохрани от внезапной смерти и всякой напасти меня, грешного. Боже Милостивый! Избави меня от злого духа лихачества, увечий, нечистой силы и внезапной смерти без покаяния. Сподоби меня, Господи, с чистой совестью дожить до глубокой старости без бремени убитых и искалеченных по моему нерадению людей, и да прославится имя Твое Святое, ныне и присно, и во веки веков. Аминь».
Title |
File Size |
Download Links |
Honda SH125/150 Service Repair Manual.pdf |
8.4Mb |
Download |
Honda 250R Workshop Manual.rar |
17.9Mb |
Download |
Honda ATC70 Workshop Manual.pdf |
37.8Mb |
Download |
Honda c65m wiring diagrams.jpg |
129kb |
Download |
Honda C70 Workshop Manual 1980-1982.pdf |
9.2Mb |
Download |
Honda c72 and c77 wiring diagrams.jpg |
144kb |
Download |
Honda CA77 Dream 305 Illustrated Parts List Diagram Manual.pdf |
5.1Mb |
Download |
Honda CB 600f workshop service manual.pdf |
85.6Mb |
Download |
Honda cb-cl160 wiring diagrams.jpg |
105.8kb |
Download |
Honda CB1 100SFY Workshop Manual 1999.rar |
158.7Mb |
Download |
Honda CB1/CB400F Workshop Manual 1989.pdf |
63.3Mb |
Download |
Honda CB100-125/CD125/CL100/SL100-125 Workshop Manual.pdf |
10Mb |
Download |
Honda CB125-160 Workshop Manual.pdf |
23Mb |
Download |
Honda CB200/CL200 Workshop Manual.pdf |
17.7Mb |
Download |
Honda cb200t wiring diagrams.jpg |
108.4kb |
Download |
Honda CB250RS DX/S Model Supplement Manual.pdf |
7.4Mb |
Download |
Honda CB250RS Dealer Setup Instructions.pdf |
6.6Mb |
Download |
Honda CB250RS Workshop Manual.pdf |
19.9Mb |
Download |
Honda CB400 Service Repair Manual.doc |
18.7Mb |
Download |
Honda CB400 Workshop Manual 1972.pdf |
10.1Mb |
Download |
Honda CB400 Workshop Manual 1978 to 1981.pdf |
28.4Mb |
Download |
HONDA CB500 Parts Catalog.pdf |
2Mb |
Download |
Honda cb650sc wiring diagrams.jpg |
148.5kb |
Download |
Honda cb750f wiring diagrams.jpg |
143.4kb |
Download |
Honda CB900F Service Manual.pdf |
84.5Mb |
Download |
Honda CBR250RR Service Manual.pdf |
9.2Mb |
Download |
Honda CBR600RR Service Manual.pdf |
7Mb |
Download |
Honda CBX1000/CB1E Service Repair Manual.pdf |
105Mb |
Download |
Honda CD125/CB 100-125/CL100/SL100-125 Workshop Manual.pdf |
10Mb |
Download |
Honda CG125 Service Manual.zip |
7.6Mb |
Download |
Honda CG125 Workshop Manual.pdf |
9Mb |
Download |
Honda Common Maintenance Repair Service Manual.pdf |
8.2Mb |
Download |
Honda CT110 Shop Manual.pdf |
29.8Mb |
Download |
Honda ct90 wiring diagrams.jpg |
29.6kb |
Download |
Honda Engine CR250R CR500R Workshop Manual.pdf |
7.2Mb |
Download |
Honda NSR50 Service Manual.pdf |
7.9Mb |
Download |
Honda Pantheon Dylan Service repair manual.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda PC800 Pacific Coast Service Repair Manual.rar |
28.3Mb |
Download |
Honda RVT1000R/RC51 Service Repair Manual.pdf |
108.2Mb |
Download |
Honda sl350 wiring diagrams.jpg |
130kb |
Download |
Honda SL350/CB250-350/CL250-350 Workshop Manual.pdf |
69.3Mb |
Download |
Honda sl70 wiring diagrams.jpg |
76.4kb |
Download |
Honda ST50 Dax Service Repair Manual.pdf |
27.2Mb |
Download |
Honda Tact/Dio Service Repair Manual 1989-1994.pdf |
16.3Mb |
Download |
Honda TRX350FE/350FM/350TE/350TM Workshop Manual.rar |
17.7Mb |
Download |
Honda VF500C/500F Workshop Manual.pdf |
145.1Mb |
Download |
Honda VFR400R/RVF400R Workshop Manual.rar |
20.6Mb |
Download |
Honda VFR750F RC24 Service Manual.zip |
27.8Mb |
Download |
Honda VT500C Workshop Manual.pdf |
112.3Mb |
Download |
HONDA VT600 Parts Catalog.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda VTR1000SP Service Repair Manual.rar |
48.6Mb |
Download |
Honda VTX1800C Service Repair Manual.rar |
39.8Mb |
Download |
Honda XBR500 Service Repair Manual.pdf |
118.4Mb |
Download |
Honda xl100 wiring diagrams.jpg |
101.2kb |
Download |
Honda XLR 125 wiring diagrams.pdf |
68.2kb |
Download |
Honda XRV750 Africa Twin/XL600/650V Transalp Workshop Manual.pdf |
53.8Mb |
Download |
Honda z50jp wiring diagrams.jpg |
44.3kb |
Download |
Title |
File Size |
Download Links |
Honda ACTIVA S Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda ADV750 Owner’s Manuals.pdf |
5.7Mb |
Download |
Honda AFRICA TWIN Owner’s Manuals.pdf |
16Mb |
Download |
Honda ANC125 Owner’s Manuals.pdf |
2.6Mb |
Download |
Honda ANF125 Innova Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda AT125 150-125 150 ES Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda ATC Big Red Owner’s Manuals.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda ATC110 Owner’s Manuals.pdf |
1.5Mb |
Download |
Honda ATC125 Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda ATC125M Owner’s Manuals.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda ATC185S Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda ATC200 Owner’s Manuals.pdf |
2.7Mb |
Download |
Honda ATC200ES Owner’s Manuals.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda ATC200S Owner’s Manuals.pdf |
1.8Mb |
Download |
Honda ATC200X Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda ATC250 Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda ATC250ES Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda ATC250R Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda ATC70 Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda ATC90 Owner’s Manuals.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda BIGRED300 Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda C125A Owner’s Manuals.pdf |
5Mb |
Download |
Honda C90 Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda CB1000 Owner’s Manuals.pdf |
2.5Mb |
Download |
Honda CB1000R Owner’s Manuals.pdf |
23.7Mb |
Download |
Honda CB1000R9 Owner’s Manuals.pdf |
2.4Mb |
Download |
Honda CB1000RA Owner’s Manuals.pdf |
5.1Mb |
Download |
Honda CB1100 Owner’s Manuals.pdf |
9.4Mb |
Download |
Honda CB1100A Owner’s Manuals.pdf |
5.4Mb |
Download |
Honda CB1100CA/NA Owner’s Manuals.pdf |
3.6Mb |
Download |
Honda CB1100NA Owner’s Manuals.pdf |
5.4Mb |
Download |
Honda CB125E (GLH125) Owner’s Manuals.pdf |
3.6Mb |
Download |
Honda CB125R Owner’s Manuals.pdf |
6.8Mb |
Download |
Honda CB1300 Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda CB1300-S-A-SA Owner’s Manuals.pdf |
3.2Mb |
Download |
Honda CB250 Owner’s Manuals.pdf |
1.6Mb |
Download |
Honda CB250N-CB400N Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda CB250R Owner’s Manuals.pdf |
5.2Mb |
Download |
Honda CB250RS Owner’s Manuals.pdf |
2.7Mb |
Download |
Honda CB300F-FA Owner’s Manuals.pdf |
4Mb |
Download |
Honda CB300FAF Owner’s Manuals.pdf |
14.2Mb |
Download |
Honda CB300RA Owner’s Manuals.pdf |
6.5Mb |
Download |
Honda CB360-CB360G Owner’s Manuals.pdf |
1.3Mb |
Download |
Honda CB400-A-SA Owner’s Manuals.pdf |
3.3Mb |
Download |
Honda CB400A/B Owner’s Manuals.pdf |
6.5Mb |
Download |
Honda CB400F Owner’s Manuals.pdf |
2.6Mb |
Download |
Honda CB500 Owner’s Manuals.pdf |
5.9Mb |
Download |
Honda CB500F Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda CB500F/FA Owner’s Manuals.pdf |
14.7Mb |
Download |
Honda CB500F-FA Owner’s Manuals.pdf |
6.1Mb |
Download |
Honda CB500FA Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda CB500T Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda CB500X Owner’s Manuals.pdf |
12.3Mb |
Download |
Honda CB500X-XA Owner’s Manuals.pdf |
6.4Mb |
Download |
Honda CB600F Owner’s Manuals.pdf |
7Mb |
Download |
Honda CB600F/FA Owner’s Manuals.pdf |
4.7Mb |
Download |
Honda CB600F-FII Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda CB600FFA Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda CB650F Owner’s Manuals.pdf |
16Mb |
Download |
Honda CB650F-FA Owner’s Manuals.pdf |
4.7Mb |
Download |
Honda CB650RA Owner’s Manuals.pdf |
2.5Mb |
Download |
Honda CB750 Owner’s Manuals.pdf |
16.8Mb |
Download |
Honda CB750F Owner’s Manuals.pdf |
14.7Mb |
Download |
Honda CB750F2 Owner’s Manuals.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda CB750SC Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda CB900F Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda CBF1000-A Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda CBF1000A Owner’s Manuals.pdf |
7.1Mb |
Download |
Honda CBF1000F Owner’s Manuals.pdf |
3.9Mb |
Download |
Honda CBF125 Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda CBF150 Owner’s Manuals.pdf |
5.8Mb |
Download |
Honda CBF250 Owner’s Manuals.pdf |
5Mb |
Download |
Honda CBF500/A Owner’s Manuals.pdf |
3.6Mb |
Download |
Honda CBF600 Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda CBF600S Owner’s Manuals.pdf |
3.8Mb |
Download |
Honda CBR1000FH Owner’s Manuals.pdf |
5.3Mb |
Download |
Honda CBR1000FK Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda CBR1000FN Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda CBR1000FP Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda CBR1000FR Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda CBR1000FS Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda CBR1000FT Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda CBR1000FV Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda CBR1000RR 09 Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda CBR1000RR Owner’s Manuals.pdf |
6Mb |
Download |
Honda CBR1000RR-ABS Owner’s Manuals.pdf |
3.2Mb |
Download |
Honda CBR1000RR-RA-S1-S2 Owner’s Manuals.pdf |
8.3Mb |
Download |
Honda CBR1000RRC Owner’s Manuals.pdf |
10.9Mb |
Download |
Honda CBR1100XX Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda CBR1100XXW Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda CBR125 Owner’s Manuals.pdf |
1.8Mb |
Download |
Honda CBR125R Owner’s Manuals.pdf |
9.4Mb |
Download |
Honda CBR125RW Owner’s Manuals.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda CBR250R Owner’s Manuals.pdf |
10Mb |
Download |
Honda CBR250R/RA Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda CBR500R Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda CBR500R-RA Owner’s Manuals.pdf |
6Mb |
Download |
Honda CBR60066 Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda CBR600F Owner’s Manuals.pdf |
6.1Mb |
Download |
Honda CBR600F6 Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda CBR600RR Owner’s Manuals.pdf |
11.5Mb |
Download |
Honda CBR600RR-RA Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda CBR600RR6 Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda CBR600RR7 Owner’s Manuals.pdf |
3.3Mb |
Download |
Honda CBR600RRA Owner’s Manuals.pdf |
5.7Mb |
Download |
Honda CBR650F Owner’s Manuals.pdf |
15.6Mb |
Download |
Honda CBR650F-FA Owner’s Manuals.pdf |
4.8Mb |
Download |
Honda CBR650RA Owner’s Manuals.pdf |
4.3Mb |
Download |
Honda CBR900RN Owner’s Manuals.pdf |
2.7Mb |
Download |
Honda CBR900RRY Owner’s Manuals.pdf |
3.2Mb |
Download |
Honda CBR900RW Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda CBR954RR Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda CBX650P Owner’s Manuals.pdf |
742.7kb |
Download |
Honda CBX750P Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda CD250U Owner’s Manuals.pdf |
1.5Mb |
Download |
Honda CG125 Owner’s Manuals.pdf |
1.4Mb |
Download |
Honda CH250 Owner’s Manuals.pdf |
9.4Mb |
Download |
Honda CHF50-S Owner’s Manuals.pdf |
4.5Mb |
Download |
Honda CHF50S Owner’s Manuals.pdf |
4.9Mb |
Download |
Honda CJ250T-CJ360T Owner’s Manuals.pdf |
2.5Mb |
Download |
Honda CL250S Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda CM250C Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda CM250T Owner’s Manuals.pdf |
2.4Mb |
Download |
Honda CMX250C Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda CMX300-A Owner’s Manuals.pdf |
6.9Mb |
Download |
Honda CMX500-A Owner’s Manuals.pdf |
6.2Mb |
Download |
Honda CRF1000 Owner’s Manuals.pdf |
9Mb |
Download |
Honda CRF1000A-A2-D-D2 Owner’s Manuals.pdf |
23.5Mb |
Download |
Honda CRF100F Owner’s Manuals.pdf |
4.5Mb |
Download |
Honda CRF110 Owner’s Manuals.pdf |
10.9Mb |
Download |
Honda CRF110D Owner’s Manuals.pdf |
3.6Mb |
Download |
Honda CRF110F Owner’s Manuals.pdf |
8.1Mb |
Download |
Honda CRF125F/FB Owner’s Manuals.pdf |
4.6Mb |
Download |
Honda CRF125F-FB Owner’s Manuals.pdf |
6Mb |
Download |
Honda CRF150F Owner’s Manuals.pdf |
1.5Mb |
Download |
Honda CRF150R Owner’s Manuals.pdf |
13.5Mb |
Download |
Honda CRF150R/RB Owner’s Manuals.pdf |
4.4Mb |
Download |
Honda CRF150R-RB Owner’s Manuals.pdf |
18.7Mb |
Download |
Honda CRF230F Owner’s Manuals.pdf |
1.8Mb |
Download |
Honda CRF230L Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda CRF250 RALLY Owner’s Manuals.pdf |
5.3Mb |
Download |
Honda CRF250L Owner’s Manuals.pdf |
5.1Mb |
Download |
Honda CRF250R Owner’s Manuals.pdf |
22.2Mb |
Download |
Honda CRF250R-RX Owner’s Manuals.pdf |
34.5Mb |
Download |
Honda CRF250RC Owner’s Manuals.pdf |
19.7Mb |
Download |
Honda CRF250RX Owner’s Manuals.pdf |
7.7Mb |
Download |
Honda CRF250X Owner’s Manuals.pdf |
14.9Mb |
Download |
Honda CRF450L Owner’s Manuals.pdf |
11.3Mb |
Download |
Honda CRF450R Owner’s Manuals.pdf |
17.7Mb |
Download |
Honda CRF450R-RX Owner’s Manuals.pdf |
98.1Mb |
Download |
Honda CRF450RB Owner’s Manuals.pdf |
81.8Mb |
Download |
Honda CRF450RD Owner’s Manuals.pdf |
73.1Mb |
Download |
Honda CRF450RX Owner’s Manuals.pdf |
7.6Mb |
Download |
Honda CRF450RX-R-RWE Owner’s Manuals.pdf |
33.6Mb |
Download |
Honda CRF450X Owner’s Manuals.pdf |
28.8Mb |
Download |
Honda CRF50F Owner’s Manuals.pdf |
4.4Mb |
Download |
Honda CRF70F Owner’s Manuals.pdf |
3.9Mb |
Download |
Honda CRF80F Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda CRFX8 Owner’s Manuals.pdf |
4.3Mb |
Download |
Honda CRM250AR Owner’s Manuals.pdf |
1.4Mb |
Download |
Honda CT110 Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda CT125 Owner’s Manuals.pdf |
2.4Mb |
Download |
Honda CT185/CT200 Owner’s Manuals.pdf |
3.8Mb |
Download |
Honda CT90 Owner’s Manuals.pdf |
1.5Mb |
Download |
Honda CTX1300 Owner’s Manuals.pdf |
21.6Mb |
Download |
Honda CTX200 Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda CTX700 Owner’s Manuals.pdf |
8.7Mb |
Download |
Honda CTX700D Owner’s Manuals.pdf |
5.3Mb |
Download |
Honda CTX700ND Owner’s Manuals.pdf |
5.7Mb |
Download |
Honda CX400-500 Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda CX500 Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda CX500 Sports Owner’s Manuals.pdf |
3.2Mb |
Download |
Honda CX500C Owner’s Manuals.pdf |
2.7Mb |
Download |
Honda CX650E Owner’s Manuals.pdf |
20.9Mb |
Download |
Honda Deauville NT700V/VA10 Owner’s Manuals.pdf |
1.6Mb |
Download |
Honda FES125/150 Phanteon Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda FES125/150 Swing Owner’s Manuals.pdf |
3.6Mb |
Download |
Honda FES250 Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda FJS400D Silverwing Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda FJS400D-A Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda FJS600 SILVERWING Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda FJS600D-A SILVER WING Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda FJS600DA Owner’s Manuals.pdf |
2.4Mb |
Download |
Honda FMX650 Owner’s Manuals.pdf |
1.3Mb |
Download |
Honda Forza 125 Owner’s Manuals.pdf |
16.5Mb |
Download |
Honda Forza 250 Owner’s Manuals.pdf |
20.7Mb |
Download |
Honda GBX1000B Owner’s Manuals.pdf |
4.7Mb |
Download |
Honda GL1000 Owner’s Manuals.pdf |
3.7Mb |
Download |
Honda GL1500 Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda GL1500C Owner’s Manuals.pdf |
2.6Mb |
Download |
Honda GL1500C-VALKYRIE Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda GL1800 Navigation System Owner’s Manuals.pdf |
41.3Mb |
Download |
Honda GL1800 Owner’s Manuals.pdf |
24.5Mb |
Download |
Honda GL1800A Owner’s Manuals.pdf |
4.9Mb |
Download |
Honda GLR125 Owner’s Manuals.pdf |
14.2Mb |
Download |
Honda GOLDWING GL1500 Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda Goldwing Owner’s Manuals.pdf |
6.4Mb |
Download |
Honda GROM125-A Owner’s Manuals.pdf |
4.8Mb |
Download |
Honda Hornet CB600F Owner’s Manuals.pdf |
6.1Mb |
Download |
Honda Insight Owner’s Manuals.pdf |
8.8Mb |
Download |
Honda Integra Owner’s Manuals.pdf |
21.4Mb |
Download |
Honda MONKEY Owner’s Manuals.pdf |
1.4Mb |
Download |
Honda Monkey125-A Owner’s Manuals.pdf |
5Mb |
Download |
Honda MR50 Owner’s Manuals.pdf |
9.2Mb |
Download |
Honda MSX125 Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda MT250 Owner’s Manuals.pdf |
11.1Mb |
Download |
Honda MUV700 Owner’s Manuals.pdf |
6.8Mb |
Download |
Honda MVX250F Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda NC50 Owner’s Manuals.pdf |
6.8Mb |
Download |
Honda NC700D Owner’s Manuals.pdf |
9.7Mb |
Download |
Honda NC750 (Integra) Owner’s Manuals.pdf |
11.4Mb |
Download |
Honda NC750S Owner’s Manuals.pdf |
2.7Mb |
Download |
Honda NCW50 Owner’s Manuals.pdf |
6.6Mb |
Download |
Honda NES125 Arroba Owner’s Manuals.pdf |
660.5kb |
Download |
Honda NH125 Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda NH80 Owner’s Manuals.pdf |
1.3Mb |
Download |
Honda NIFTY 50 NQ50F Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda NPS50 Owner’s Manuals.pdf |
2.7Mb |
Download |
Honda NPS50 Zoomer Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda NS400R Owner’s Manuals.pdf |
27Mb |
Download |
Honda NSA700A DN01 Owner’s Manuals.pdf |
3.3Mb |
Download |
Honda NSC110 Owner’s Manuals.pdf |
7.3Mb |
Download |
Honda NSR150SP Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda NSS250-250A Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda NSS300 Owner’s Manuals.pdf |
12.7Mb |
Download |
Honda NT700V Deauville Owner’s Manuals.pdf |
1.3Mb |
Download |
Honda NTV650 Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda NX250 Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda NX500-NX650 Owner’s Manuals.pdf |
1.8Mb |
Download |
Honda ODYSSEY Owner’s Manuals.pdf |
3.8Mb |
Download |
Honda PanEuropean Owner’s Manuals.pdf |
2.6Mb |
Download |
Honda Passport Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda PCX Owner’s Manuals.pdf |
10.8Mb |
Download |
Honda PES125/150 Passion Owner’s Manuals.pdf |
1.2Mb |
Download |
Honda QA50 Owner’s Manuals.pdf |
5.7Mb |
Download |
Honda QR50 Owner’s Manuals.pdf |
5.9Mb |
Download |
Honda RVF RC45/RVF750R Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda SCV100 LEAD Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda SE50 Owner’s Manuals.pdf |
1.2Mb |
Download |
Honda SH125 Owner’s Manuals.pdf |
9.3Mb |
Download |
Honda SH125/150D Owner’s Manuals.pdf |
2.5Mb |
Download |
Honda SH300 Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda SH300i Owner’s Manuals.pdf |
5.9Mb |
Download |
Honda SHMODE Owner’s Manuals.pdf |
9.8Mb |
Download |
Honda SK50M Owner’s Manuals.pdf |
1.2Mb |
Download |
Honda SL125 Owner’s Manuals.pdf |
8.5Mb |
Download |
Honda SL230 Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda Spacy Alpha Owner’s Manuals.pdf |
2.4Mb |
Download |
Honda ST1100 Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda ST1300A Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda ST70 Owner’s Manuals.pdf |
10.4Mb |
Download |
Honda ST90 Owner’s Manuals.pdf |
11.9Mb |
Download |
Honda SWT400 Owner’s Manuals.pdf |
3.6Mb |
Download |
Honda SXS1000M3-M5 Owner’s Manuals.pdf |
24.1Mb |
Download |
Honda SXS500M Owner’s Manuals.pdf |
14.4Mb |
Download |
Honda SXS700 Owner’s Manuals.pdf |
14.5Mb |
Download |
Honda TL125 Owner’s Manuals.pdf |
10Mb |
Download |
Honda TLR250 Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda TRX125 Owner’s Manuals.pdf |
2.6Mb |
Download |
Honda TRX200 Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda TRX250 Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda TRX250EX Owner’s Manuals.pdf |
5.8Mb |
Download |
Honda TRX250TM U Owner’s Manuals.pdf |
5.4Mb |
Download |
Honda TRX300 Owner’s Manuals.pdf |
3.5Mb |
Download |
Honda TRX300EX Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda TRX300FE Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda TRX300FW Owner’s Manuals.pdf |
3.1Mb |
Download |
Honda TRX350 Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda TRX350FE Owner’s Manuals.pdf |
6.7Mb |
Download |
Honda TRX350FM Owner’s Manuals.pdf |
6.7Mb |
Download |
Honda TRX350TE Owner’s Manuals.pdf |
8Mb |
Download |
Honda TRX350TE-FE Owner’s Manuals.pdf |
6.5Mb |
Download |
Honda TRX350TM Owner’s Manuals.pdf |
5.7Mb |
Download |
Honda TRX400 Owner’s Manuals.pdf |
5.5Mb |
Download |
Honda TRX400E Owner’s Manuals.pdf |
4.9Mb |
Download |
Honda TRX400FA Owner’s Manuals.pdf |
8.4Mb |
Download |
Honda TRX420FA1 FA2 Owner’s Manuals.pdf |
7Mb |
Download |
Honda TRX420FA2 Owner’s Manuals.pdf |
11.4Mb |
Download |
Honda TRX420FA6 U Owner’s Manuals.pdf |
12.8Mb |
Download |
Honda TRX450ES Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda TRX500 Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda TRX500TM Owner’s Manuals.pdf |
6.6Mb |
Download |
Honda TRX520FM6 Owner’s Manuals.pdf |
6.9Mb |
Download |
Honda TRX650 Owner’s Manuals.pdf |
8Mb |
Download |
Honda trx680 Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda TRX680FA Owner’s Manuals.pdf |
6.9Mb |
Download |
Honda TRX70 Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda TRX700X Owner’s Manuals.pdf |
6.3Mb |
Download |
Honda TRX70H Owner’s Manuals.pdf |
4.3Mb |
Download |
Honda TRX90 Owner’s Manuals.pdf |
6.4Mb |
Download |
Honda Varadero XL125V Owner’s Manuals.pdf |
628.2kb |
Download |
Honda VF1000F-II Owner’s Manuals.pdf |
4.2Mb |
Download |
Honda VF500F Owner’s Manuals.pdf |
25.1Mb |
Download |
Honda VF750C Owner’s Manuals.pdf |
2.5Mb |
Download |
Honda VFR-ABS Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda VFR1200F Owner’s Manuals.pdf |
17.3Mb |
Download |
Honda VFR750 Owner’s Manuals.pdf |
2.1Mb |
Download |
Honda VFR800 Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda Vision Owner’s Manuals.pdf |
8.7Mb |
Download |
Honda Vision50 Owner’s Manuals.pdf |
7.1Mb |
Download |
Honda VT1100C2 Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda VT1300CS Owner’s Manuals.pdf |
15Mb |
Download |
Honda VT250-FII Owner’s Manuals.pdf |
1.3Mb |
Download |
Honda VT250C Owner’s Manuals.pdf |
1.8Mb |
Download |
Honda VT400C Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda VT600C Owner’s Manuals.pdf |
1.9Mb |
Download |
Honda VT750C Owner’s Manuals.pdf |
6.4Mb |
Download |
Honda VTR 250 Owner’s Manuals.pdf |
2Mb |
Download |
Honda VTR Owner’s Manuals.pdf |
3.3Mb |
Download |
Honda VTR1000F Owner’s Manuals.pdf |
2.7Mb |
Download |
Honda VTR1000SP Owner’s Manuals.pdf |
3.3Mb |
Download |
Honda VTX1300S Owner’s Manuals.pdf |
1.5Mb |
Download |
Honda VTX1800C Owner’s Manuals.pdf |
2.9Mb |
Download |
Honda VTX1800F Owner’s Manuals.pdf |
24.8Mb |
Download |
Honda Wave Owner’s Manuals.pdf |
8.3Mb |
Download |
Honda X-ADV Owner’s Manuals.pdf |
4.7Mb |
Download |
Honda XL1000V DERO Owner’s Manuals.pdf |
2.8Mb |
Download |
Honda XL1000V Owner’s Manuals.pdf |
4.2Mb |
Download |
Honda xl1000V Varadero Owner’s Manuals.pdf |
3.6Mb |
Download |
Honda XL100S Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda XL125S/185S/200 Owner’s Manuals.pdf |
3.4Mb |
Download |
Honda XL125V Owner’s Manuals.pdf |
4.5Mb |
Download |
Honda XL185 Owner’s Manuals.pdf |
1.7Mb |
Download |
Honda XL200R Owner’s Manuals.pdf |
3.3Mb |
Download |
Honda XL250 Owner’s Manuals.pdf |
11.7Mb |
Download |
Honda XL250D Owner’s Manuals.pdf |
1.8Mb |
Download |
Honda XL350 Owner’s Manuals.pdf |
12.1Mb |
Download |
Honda XL400S Owner’s Manuals.pdf |
2.5Mb |
Download |
Honda XL500S Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda XL650V Owner’s Manuals.pdf |
884.6kb |
Download |
Honda XL700V Transalp Owner’s Manuals.pdf |
848.3kb |
Download |
Honda XLV750R Owner’s Manuals.pdf |
4.4Mb |
Download |
Honda XR100R Owner’s Manuals.pdf |
4.6Mb |
Download |
Honda XR125 Owner’s Manuals.pdf |
4.4Mb |
Download |
Honda XR200R Owner’s Manuals.pdf |
1.8Mb |
Download |
Honda XR250 Owner’s Manuals.pdf |
2.5Mb |
Download |
Honda XR400M Owner’s Manuals.pdf |
2.3Mb |
Download |
Honda XR50R Owner’s Manuals.pdf |
4.6Mb |
Download |
Honda XR600R Owner’s Manuals.pdf |
3Mb |
Download |
Honda XR650 Owner’s Manuals.pdf |
2.6Mb |
Download |
Honda XR650L Owner’s Manuals.pdf |
2.2Mb |
Download |
Honda XR70R Owner’s Manuals.pdf |
4Mb |
Download |
Honda XR80R Owner’s Manuals.pdf |
4.7Mb |
Download |
Honda XRL125 Owner’s Manuals.pdf |
614.4kb |
Download |
Honda XRV750 Owner’s Manuals.pdf |
3.2Mb |
Download |
Honda Z50A Owner’s Manuals.pdf |
9.4Mb |
Download |
Honda Z50J Owner’s Manuals.pdf |
1.6Mb |
Download |
Honda Z50R Owner’s Manuals.pdf |
3.9Mb |
Download |
Honda was formed at the end of the 40s of the last century, when post-war Japan made every effort to recover from the ruins of World War II. Honda is one of those companies in the history of
which there were no grandiose scandals, shame and defeats. Even in the most difficult times, these courageous people found the strength to move on.
At this time, the founder of the company Soichiro Honda (Soichiro Honda) founded a small business for the production of piston rings, but a year later began to collect the first cheap mopeds.
Since childhood, Soichiro Honda was overcome by a desire to engage in the design of cars and motorcycles and his genius was revealed in all its glory in the 1960s — during the heyday of the
company, when Honda brand motorcycles began to win first awards on racing tracks.
If in the fifties the Japanese could only imitate BMW models and some American models, then after a while they managed to find their own style. Now other companies began to take an example from
them and even engage in frank plagiarism. Today, Honda is a recognized leader in the world of motorcycle, which produces the most advanced models of two-wheeled vehicles.
Prices for these Honda bikes were never low, but that didn’t stop selling a huge number of popular models around the world. Honda motorcycles are never an aging classic. And we all love her and
really appreciate her. The company produces all classes of modern motorcycles. From Harley Davidson-style bikes to huge travel models you can only dream of.
Choppers Honda is simply the embodiment of the sweetest dreams of any motorcycle lover. Chrome parts, superior design, perfect assembly. Fairy tale, not a car.
Millions of pieces of equipment are sold annually around the world. For a motorist, buying a Honda motorcycle is not just a dream. People have been raising money for years, looking at new models,
waiting for news. The world follows every release, rejoices in success and sincerely empathizes when the company fails. However, failure for Honda is a rarity. Anyway, when it comes to
motorcycles.
Today we present you a brief chronology of the development of this brand.
- 1906 — Soichiro Honda was born in the family of a poor blacksmith in the province of Hamamatsu in Japan. His father gradually masters the craft of a bicycle repairman, making Soichiro first
acquainted with the technique. - 1922 — At the age of 16, Soichiro Honda left school and became a student of a car mechanic and got a job in a Tokyo auto repair shop.
- 1928 — Soichiro Honda returns to Hamamatsu and opens his car repair shop. A fanatical racing fan, he builds his own racing car.
- 1936 — During the next sports racing competition, Soichiro Honda has an accident and is seriously injured.
- 1937 — Soichiro Honda opens a piston ring company. At first, his company was experiencing difficulties, as Soichiro simply did not have experience in this field. However, over time, the
company becomes the main supplier of piston rings for Toyota, which in those years is setting up the production of the first cars. - 1946 — While only a few companies flourished in the devastated World War II Germany, the Japanese motorcycle industry after 1945 numbered more than 100 manufacturers who took the opportunity
to provide the country with a ruined economy with much-needed cheap personal transport. This was facilitated by the protectionist policy regarding basic duties on imported goods. Soichiro Honda
is selling its piston ring business. A deep post-war crisis reigns in the country. Soichiro realizes that, as industry, the economy and normal peaceful life recovers, affordable transport will
become very popular and will start a new business — it installs small and inexpensive two-stroke engines on bicycles, which during the war were used as generators for military radio stations.
Today, many call them Honda Model A. - 1948 — Honda Motor Co. founded Ltd. Soichiro Honda focuses on technological processes, transferring control of all financial matters to his associate Takeo Fujisawa
- 1953 — Honda Benly J motorcycle model appears with a 4-stroke engine of 90 cm3. It quickly gained popularity among amateur motorcycle racers and lasted two decades, leaving a memory of itself
as one of the most reliable Japanese motorcycles of the 50s. - 1954 — This year, Soichiro Honda shared with his associates and descendants his dream of achieving success in the Grand Prix motorcycle racing. He wrote: “My childhood’s dream was to become a
motorcycle racing champion. I had to take first place on a Honda motorcycle of my own design. However, becoming a little older, I realized that before winning the championships, you need to build
a reliable corporate structure, establish production and create an excellent design. In recent years, we have been doing this and today we offer the Japanese products of very high quality, but we
did not even begin to make efforts to participate in motorcycle races. «I promise to take part in the TT race on the Isle of Man and I will use all my energy to win it.” A few months later,
Soichiro Honda sets off for the TT motorcycle race and attends it as a spectator. There he draws close attention to German NSU motorcycles, which were considered favorites in the 125 and 200 dice
classes. Perhaps this fact caused subsequent rumors that Honda copied these motorcycles, although there are a number of significant structural differences between the NSU and Honda models. - 1957 — A number of leading Italian motorcycle manufacturers, including MV Agusta, Gilera and Mondial, announce the withdrawal of their teams from the world motorcycle championship under the
pretext of high costs. Subsequently, MV Agusta refuses this decision and returns to the race, and racing motorcycles from other manufacturers are sold. One of them (the Mondial racing model) is
acquired by Honda representatives. Japanese motorcycle designers did not copy this Italian motorcycle. He served as their inspiration and standard for which they aspired. - 1958 — the market is shocked by the appearance of the Honda Super Cub motorcycle model (it also has such designations as C100, CA100, Honda 50). Its distinguishing features are a stamped
steel frame, a lever fork and a four-stroke engine with a volume of 50 cubes. Subsequently, models with 70 and 90 cc engines appeared. This motorcycle has become the world’s most popular
two-wheeled vehicle with a motor. - 1959 — Honda takes part in the famous Isle of Man TT for the first time. 5 Honda motorcycles in the «Ultralight» class with a two-cylinder engine are exhibited at the start. Racer Naomi
Tanaguchi shows the best result for the team, finishing sixth overall. Honda wins manufacturer cup. - 1961 — Honda motorcycles gain complete superiority in the 125 and 250 dice of the Isle of Man TT Championship. In races in both classes, Honda rider Mike Hailwood won first place. The
newspaper Isle of Man Examiner that day comes out with the headline «The East won an unconditional victory» on the first page. - 1963 — Honda focuses on Formula 1 car racing. For this reason, the direction of motorsport is experiencing some difficulties. However, Honda’s motorcycle sales remain impressive. The Honda
Super Cub motorcycle model is winning prizes due to its popularity. This year, Honda opens its first foreign assembly plant — it became a plant in Belgium. - 1964 — two-stroke models dominate the world class of small-sized sports motorcycles. In order to successfully perform in the 250 dice class, while continuing to bet on 4-stroke power units,
Honda launches the 3RC164 model with a six-cylinder engine of 250 cm3. This technical work of art makes a huge impression on the world of motor sports, but nonetheless, Phil Read won the Yamaha
motorcycle championship this year. However, in 66 and 67, Mike Halewood at the world championships in the class of 250 cubes comes to the finish line first on the Honda 3RC164 motorcycle model. - 1968 — 19 years after the first two-wheeled vehicle with a motor left the Honda workshop, the company launches its 10 millionth motorcycle.
- 1969 — at the Tokyo Motor Show, Honda introduces the CB750 — a motorcycle that forever changed the mind
- 1970 — Honda puts four riders in Daytona 200 races. Of these, only one came to the finish — Dick Mann (Dick Mann), but he finished first, which overshadowed the failure of other team members.
Speaking at the Honda CB750 Racing Type, specially prepared by the racing division of the company, Dick Man left Triumph and Harley-Davidson XR750 motorcycles behind. - 1972 — Honda designers acknowledge that in order to build a cross-country motorcycle that can compete on an equal footing, it is necessary to develop a new two-stroke engine. The new engine
was installed on the CR250 Elsinore model, which immediately received recognition by athletes as one of the best motorcycles for motocross. - 1973 — Soichiro Honda resigns as president of the company, but remains a member of the board of directors, employees call him “Chief Advisor”
- 1974 — the launch of the legendary Honda Gold Wing — GL1000 was launched. It was first presented to the public at a motorcycle exhibition in Cologne, and after only a year it began to be
actively sold in the US market. The motorcycle is equipped with the first four-stroke liquid-cooled motor. In addition, a cardan shaft is used as the main gear on it. Another innovation was the
fuel pump — it was required to be installed because the Gold Wing had two fuel tanks — one between the steering wheel and the seat and the second hidden under the seat for optimal centering of
the mass of the motorcycle. - 1978 — Honda tries to create a powerful sports bike specifically for the 500GP series of the world motorsport championship. It became the NR500 model, in the V-shaped four-cylinder engine of
which oval-shaped pistons were used. It was a real breakthrough for the designers of engines. However, in the course of testing the motorcycle, many problems were identified that could be
eliminated only after a year. Nevertheless, in the races Honda NR500 suffered one failure after another and as a result did not bring the motorcycle team of the company a single victory. - 1981 — Production of the Honda Gold Wing motorcycle model moves from Japan to a new assembly plant in Ohio in the United States.
- 1983 — Honda racer Freddie Spencer for the first time becomes the winner of the world championship in the class of 500 dice. Prior to this, in this class, the company managed to win only in
the manufacturers cup in 1966. - 1986 — after a bad experience with V-shaped four-cylinder engines in the late 70s, Honda nevertheless returned to this layout of the engine and released the VFR750F Interceptor. In the next
ten years, this motorcycle is considered the best road bike. - 1987 — The company launches Honda CBR600F motorcycle model — the first four-cylinder streetfighter in a full plastic body kit.
- 1990 — four years after the start of production of the motorcycle Honda VFR750R (special sports version) was first sold in the United States. Its price is twice the usual stock Interceptor
model. - 1991 — The company mourns the death of its founder, Soichiro Honda, who died of kidney disease.
- 1992 — A limited edition of the legendary Honda NR motorcycle was released, which, without much success, participated in MotoGP races. Its civilian version is equipped with a 750 cc engine.
and unique for their time carbon-fiber case, digital dashboard, cantilever swing arm and electronic fuel injection. Despite the widespread use of ultralight materials, the mass of the model
exceeds 200 kilograms, and the price is breathtaking — $ 60,000! - 1993 — the sports world is turned upside down after the presentation of the first Honda CBR900RR sportbike. The creation of designer Tadao Baba (Tadao Baba) combines the power of an open
class motorcycle with the mass and controllability of the «six hundred.» - 1995 — a new specially prepared Honda EX-2 cross-country motorcycle with a two-stroke engine with a capacity of 400 cubes takes first place in its class in the Grenada-Dakar rally. Thanks to
the use of a floating exhaust valve, its engine uses the technology of complete combustion of fuel.
- 2001 — Valentino Rossi wins the 500 World Championship in a Honda NSR500 two-stroke motorcycle. The following year, the organizers of the championship refused to race in this class.
- 2002 — Valentino Rossi wins the MotoGP championship on a Honda motorcycle in the class of 990 cc. see model RC211V equipped with a five-cylinder four-stroke engine.
- 2004 — Honda launches a prototype motorcycle whose engine receives energy from fuel cells.
- 2006 — The 50 millionth Honda Super Cub motorcycle model is sold. In total, more than two hundred million motorcycles have been produced on the basis of the Honda Cub engine in the world.
- 2007 — Honda becomes the first motorcycle manufacturer to equip one of its models (Honda Gold Wing) with an airbag.
- 2010 — introduced the model Honda VFR 1200F. Although this is not a sport bike, as fans of the brand expected, no one was disappointed in the motorcycle. Its main advantage was the optional
automatic transmission with two clutches, which can be switched at a speed using buttons. Another bright premiere of this year was the Honda Fury — a classic chopper-style road bike. The novelty
gave experts an excuse to say that Honda again wants to enter into fierce competition with Harley-Davidson, as it was in the 60-70s of the last century. - 2011 — Honda makes an attempt to return to the segment of small-capacity sportbikes and it succeeds with the release of the Honda CBR 250R model, equipped with a 249 cm3 engine. The
motorcycle is manufactured at the company’s assembly plant in Thailand and sold worldwide. - 2013 — Honda continues to expand its line of motorcycle models through the development of intermediate classes. Thus begins the sale of three models equipped with a 500 cc engine — CBR500R,
CB500F and CB500X. In early 2014, company representatives promise to begin selling the CBR300R.